Опис проекту



Тема проекту: „Час – це велике багатство людини.
          Той, хто ціну часу знає, швидко цілі досягає”.
Обґрунтування вибору проблеми:
Що таке Час? Чому для людини від біжить з неоднаковою швидкістю? Чому так часто нам його не вистачає? Чим старшою стає дитина, тим актуальніше звучать ці запитання.
Потік інформації, що постійно збільшується, непроста шкільна програма, поява нових інтересів і захоплень створюють для учнів 3-4 класів природну проблемну ситуацію, що вимагає розв’язання. У багатьох дітей виникає гостра проблема нестачі часу. Кожен вирішує її по-різному (незважаючи на рекомендації вчителів і батьків). А дехто вже звик рахувати кожну хвилину й перестав у повсякденній гонитві за результатами розуміти її зміст.
        
МЕТА: Закріпити вміння орієнтуватися у часі; визначати час за годинником; розв’язувати задачі на визначення часу;
- збагатити словниковий запис учнів, розширити знання з теми: „Годинник. Час. Розпорядок дня” з англійської мови;
- підвести дітей до розуміння того, яким різноманітним, результативним і цікавим може бути життя за раціонального розподілу часу;
- аналізуючи свій досвід і досвід однокласників вибрати шляхи (способи, прийоми) збереження часу;
- вчитися правильно розподіляти свій час шляхом самовдосконалення;
- формувати загальні навчально-інтелектуальні вміння: мотивацію до діяльності, уміння відокремити головне від другорядного тощо;
- проаналізувати розподіл часу залежно від зайнятості учнів;
- створити ситуацію, що сприяє розвитку працьовитості, активності, відповідальності;
- підвести учнів до аналізу власних вчинків до осмислення подій власного життя.
    
ХАРАКТЕРИСТИКА

 За кінцевим результатом: теоретико-практичний.
За змістом: навчальний, міжпредметний
За кількістю учасників: колективний (груповий).
За ступенем самостійності: частково-пошуковий.
База реалізації проекту: ЗОШ І-ІІІ ст. № 6, 3 А клас.
Учасники проекту:
1.     Учні 3 А класу.
2.     Вчитель початкових класів Сахнюк С.І.
3.     Вчитель інформатики Коваль Ж.Л.
Термін реалізації проекту: три тижні.

Прогнозований результат
1.     Підвищення результативності навчання з математики, інформатики та формування різноманітних компетенцій (інформаційних, соціальних, комунікативних).
2.     Посилення мотивації до навчально-пізнавальної діяльності з математики та „Я і суспільство”.
3.     Розвиток креативного мислення учнів.

 РЕСУРСИ

  Матеріально-технічні: комп’ютери, проектор,   мультимедійна дошка, канцтовари.
Інформаційні:
Методична література
1. Л.В.Зазуліна. Педагогічні проекти: Науково-методичний посібник,
    2006, Хмельницький-Кам'янець-Подільський „Абетка-НОВА”.
2. Проектний день у початковій школі. // Початкова школа,
    2006, № 5. - с. 28-30;
3. Проектна діяльність учнів на уроках читання. // Початкова
    школа, 2007, № 1. - с. 14-17;
4. Метод проектів. // Початкова освіта, 2006, № 16;
5. Людина у світі потреб: Що було колись, є тепер і що буде?
    Колись і зараз. // Початкова школа, 2006, № 24. – с. 4-5,
    20-21;
6. Мій робочий день. // Англійська мова в початковій школі,
    2006, № 9. - с. 24-25;
7. Проектуємо урок разом. // Англійська мова в початковій
    школі, 2006, № 9. – міні журнал.
8. Евгений Шварц «Сказка о потеряном времени»;
9. Енциклопедії.
10. Тамара Коломієць „Книжкар-Годинникар”.
Internet-ресурси.

      ЕТАПИ ПРОЕКТУ

1. Підготовчий.
Учні були попереджені за тиждень про тему проектного дня. Протягом цього часу вони
-         добирають інформацію та необхідні для роботи матеріали (енциклопедичні довідки, цікаві факти з науково-популярних видань та сайтів Internet;
-         опрацьовують казку „Король часу” та казку Євгена Шварца „Казка про втрачений час”;
-         виготовляють макет годинника.
2. Організаційний.
Учасники проекту приходять у комп’ютерний клас, готують необхідні для роботи матеріали.
3. Пізнавальний.
-     урок 1,2 – комплексний урок з математики та інформатики „Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником”;
-     урок 3 – англійська мова „Годинник. Час.
Розпорядок дня”.
4. Дослідницький.
Проводяться експерименти, досліди, тренінги
-         урок 4 – „Я і суспільство” „Як досягти успіху”.
5.     Творчий.
Виготовлення учнями особистих (групових) проектів (міні-книжок „Золота хвилина”).
6.     Підсумковий.
- урок-презентація учнівських проектів.

  ОЦІНКА ДІТЬМИ СВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ПРОЕКТУ

Робота в групах
-         Виберіть, який на вашу думку, ваш проект
-         Я вважаю, що наш проект…
Приємний

Неприємний

Одноманітний

Різноманітний

Цікавий

Небажаний

Легкий

Важкий

Потрібний

Складний

Простий

Зрозумілий

Незрозумілий

Захоплюючий

Корисний

Творчий


ОЦІНЮВАННЯ ПРОЕКТІВ. ВЧИТЕЛЬ ПІДВОДИТЬ ПІДСУМКИ
Етапи виконання проекту
Бали
1. Дослідницький (збір інформації)

2. Робота в групі

3. Захист проектів

Загальний бал

Максимальний бал за один етап виконання проекту - 5


 

Немає коментарів:

Дописати коментар